Rozhodnul jsem se zkusit novou cestu, zadat reklamu jen pro uživatele telefonů a tabletů. Dlouhodobě je to pro mě nejzajímavější skupina. Nevím jestli je to tím, že neblokují reklamu, ale každopádně vykazují nejlepší poměr cenu/výkon.
Někdo na mobilní verze webů nedává, že nic nevydělají, já můžu říkat pravý opak. Začíná být smutné, že trend začíná být jasný. Co nevydělám v mobilní verzi jako by nebylo. Je to opačně než kdysi... :(
Dlouho jsem přemýšlel, že zkusím PlaCla.cz - placené články. Náhoda tomu chtěla a narážel jsem na články, kde se o tomto systému psalo. Nerad bych minul něco, co by mě mělo mrzet, že skutečně funguje. Zaregistroval jsem se, zaplatil 2500,- bez DPH a přišlo první rozčarování.
Ceny, které za články platíte jsou bez DPH. No, pěkná láce. Bláhový jsem si myslel, že budou pro mě jako plátce DPH o 21% levnější. No to se nedá nic dělat. Utratit 2500,- jde velmi rychle. Minimální cena článku je totiž 300,- bez DPH (pro neplátce čti 363,- to už je vážně dost, co?). Dal jsem minimální cenu a čekal, kdo se přihlásí.
90% nabídek bylo přes tuto cenu, dobrých 30% bylo s cenou úplně někde jinde něco mezi 2 - 5.000,- A proč mi to nabízí?
U nového projektu mám vynikající příležitost pozorovat vliv pozice ve vyhledávači na počet prokliků z něj. Vybral jsem si klíčové slovo Nápověda PixWords, které má spoustu prokliků a velkou konkurenci. První pozici má stránka s hodnocením SRank 90, druhá 50, třetí jen 20. Moje samozřejmě 0, její život teprve začíná.
Moje startovací pozice byla tuším kolem 11. místa. To není špatný. Na to, že Seznam zřejmě nepoznal ani slovo PIXWORDS v mojí doméně MOJEPIXWORDS.CZ.
Nová PixWords nápověda, která zná všechna slova vč všech nových aktualizací. Žádné dlouhé hledání v obrázcích, ale rovnou pro správné řešení! Za týden od zveřejnění v ní proběhlo 33tis hledání. To jsem opravdu nečekal. A co může být lepší? Třeba to, že v ní už bylo nasbíráno přes 14tis hodnocení. Záznamy se tedy o dost zpřesnily a nápověda dává relevantnější výsledky. Ona je tedy dávala už na začátku, po první aktualizaci se to ještě zlepšilo, ale uživatelské hodnocení je přece jen k nezaplacení.
Sleduju hodnocení, zda tam někdo nehodnotí blbosti a zaujalo mě slovo "pasák" a ono opravdu v Pixwords je. Takový stařec, který něco pase. Ovšem slovo "oš*kat" jsem ze záznamů opravdu smazal. :-D
Jednoho dne kolem mě začali všichni hrát ty blbé PixWords. Znal jsem je už dřív. Na poradně tohlé téma frčelo před rokem, ale teprve nyní to zasáhlo moje okolí. Holt starší generace :) Ani nevím, co mě to napadlo, ale začal jsem o tom přemýšlet. Zřejmě proto, že se mi povedl jeden dobrý kousek s jiným mini projektem. Nepřemýšlel jsem dlouho a vymyslel ideální způsob nápovědy. Žádné obrázky.
Kdo se chce probírat obrázky, kterých je dobrých 3.000 a na každé stránce je různá množina cca 1.000 obrázků? Kolik stránek bych musel projít, abych prošel všechny nápovědy a kolik bych jich viděl 10x? A pro další nápovědu zase to samé kolečko? Koho tohle baví?
Jsou to čtyři měsíce, kdy jsem si pohrál a AdBlockem na Poradte.cz. Kupodivu to přineslo zajímavé výsledky. Nezobrazení reklam se podstatně snížilo a to podotýkám, že registrované uživatele jsem z toho síta vyňal.
Typický uživatel poradny Poradte.cz je takový, že buď je tam pečený vařený, radí a čte si nebo druhý břeh, že přes vyhledavač najde svou odpověď, přečte jednou stranu, někteří rychle prolétnou poradnu a uhánějí pryč. Vrátí se za týden až měsíc s jinou otázkou a opět to samé. Pokud si vypnou Adblock
Je to už měsíc to Tučňák 3.0 zaútočil a jsem si na 100% jistý, že i na mě. Google mě potrestal, že mi přestal posílat polovinu lidí.
A chjo. Takže jsem musel vyzkoušet nástroj Distancování se od odkazů.
Jak poznat ty špatné odkazy? Čert ví, pro mě je logika jasná. Spousty odkazů a stejné strany. Vykradači přes RSS tolik nevadí, na každou stranu hodí jeden odkaz. Jsou jich stovky, ale svým způsobem unikátní. Ale co si Google pomyslí, když na jednu URL vede 200 odkazů?