Reálné porovnání Netmonitor vs Google analytics

30. červenec 2014 | 13.13 | rubrika: servery všeobecně

Vždycky mě zajímalo nějaké porovnání Netmonitoru a Google Analytics (GA). Statistiky Netmonitoru jsou veřejné a porovnat se s "konkurencí" je dobrý, ale co když ta čísla nejsou srovnatelná. Jaký koeficient započítat?

Na internetu jsem podobné srovnání nenašel.

netmonitor vs GA

Jak je vidět Netmonitor ukáže všeho méně kromě délky návštěvy, tu naopak celkem významně prodlouží. Největší rozdíl je v návštěvách, ale to je jen na nastavení podmínek, co je to návštěva. Na počtu zobrazených stránek už takový rozdíl není. Proč tam vůbec nějaký je netuším. Netmonitor zřejmě očišťuje výsledky od nějakých návštěv - zde by měl mít výhodu nad GA - znalost tuzemských poměrů (nějaké lokální crawlery apd).

žádné komentáře | přidat komentář

Reklama na Facebooku, čekám na trhák

15. duben 2014 | 07.56 | rubrika: servery všeobecně

facebookZačal jsem experimentovat s reklamou na Facebooku. Většina článků říká, že se to nevyplatí. Měl jsem štěstí a hned první placená reklama zabodovala. Bohužel jsem neuchopil příležitost a proinvestoval jen 5 EURo na zkoušku. Později už nemělo smysl přidávat rozpočet, už to nebylo aktuální. Bylo to téma, které vřelo 1-3 dny a pak mrtvo.

Od té doby zkouším najít další takovou příležitost, ale bohužel.

Vymyslel jsem si jednoduchý test. Propagovat za 5 EURo (nižší rozpočet mi Facebook neumožňuje) a nechat proinvestovat 1 EURo. Na tomhle vzorku se ukáže zda je to téma, které někoho zajímá nebo omyl. Pak stačí jen zrušit propagaci a ouha stála jen 1 EURo ač to Facebook na začátku nedovolil :)

Taky musím zmínit, že ačkoli Facebook meří úspěšnost reklamy, nekryje se 100%tně s daty Google Analytics, které ukazují více příchozích. Zřejmě FB neumí měřit počet kliků přímo na odkaz a spokojí se jen s kliknutím, sdílení nebo like u příspěvku.

žádné komentáře | přidat komentář

Seznam a jeho fulltext

6. březen 2014 | 08.48 | rubrika: servery všeobecně

Vyhledavače jsou pořád takovým tajemstvím a nikdo přesně neví, co čekat. Před pár dny jsem aktualizoval nějaké texty. Google to zaznamenal prakticky ihned. Od Seznamu jsem očekával změnu v rámci týdnů a světe div se, trvalo to asi jen týden. Takže docela dobrý.

Co mě překvapilo je, že Seznam si drží jak starý tak i nový text na jednu stejnou stránku. Divný systém.

poradte
nový text a starý text - ale jiná doména, cajk

poradte2
starý text na stejnou doménu viz předchozí obrázek

žádné komentáře | přidat komentář

Míra prokliku

4. únor 2014 | 13.40 | rubrika: servery všeobecně

Podle článku byl průměrný proklik v CZ v roce 2013 cca 0,23%. Moje čísla jsou poněkud vyšší cca 0,3 - 0,6% a to jsem slyšel, že zdaleka to nejsou ta nejlepší čísla, kterých lze dosáhnout.

Nutí to k zamyšlení, proč je průměr tak nízký. Nekvalitní stránky, kde se nikdo dlouho neohřeje můžeme pominout. Pochybuji, že jejich množství meziročně narostlo. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že mít na stránce mnoho reklamy nemá smysl. Nechal jsem se přesvědčit k vyzkoušení jedné obrovské reklamy, která měla mít super proklik a vůbec.

Velikost se mi nehodila a tak dostala maximálně VIP místo na stránce. Proklik neměla špatný, zisk také ne. Po týdnu jsem kouknul do tabulek a zjistil, že to co jsem vydělal na ní, to mi chybělo na reklamě původní - která byla na svém místě o kousek níž. Zbytečně jsem si na web dal nehodící se reklamu.

komentáře (4) | přidat komentář | přečteno: 165x

Změna času, kdy přeřídit hodinky

30. leden 2014 | 09.10 | rubrika: servery všeobecně

Při dnešních cenách domén pod 200,-/rok není problém si jen tak nějakou koupit na zdařbůh. Zaujal mě žebříček nejhledanějších slov. Změna času? No to by mě fakt nenapadlo. Sice pík jen 2x za rok, ale o to zajímavější.

Vlastně si od toho nic neslibuji. Nějaký zisk už vůbec ne. Na druhou stranu můžu sledovat jak si vyhledavače poradí s novou doménou a jak moc ji dokážu dostat nahoru.

Zatím má historii cca 14 dnů a dostat jí nahoru nebyl problém, dál už to půjde asi z tuha. :)

zmenacasu
tohle je docela úspěch vs minimum investovaného času

Hovor s Googlem 50 minut

29. leden 2014 | 08.24 | rubrika: servery všeobecně

Když jsem dostal od Google nabídku na konzultace mého Adsense, tak jsem chvíli váhal... co mi tak můžou říct nového?

Ale protože v době nabídky šly zisky ke dnu vzal jsem první termín, který byl k mání. Včera byl den D. Sjednaný čas se posunul asi o 20 minut a paní Google se mi omlouvala a ujišťovala, zda to nevadí. Takovou vstřícnost bych nečekal. Bylo znát, že můj hlavní web měla nastudovaný a očividně měla na papírku poznámky k věci. Něco ještě dělala online na základě mých reakcí a konzultovali jsme jedna radost.

komentáře (1) | přidat komentář | přečteno: 112x

Crawleři jedou!

25. leden 2014 | 15.22 | rubrika: servery všeobecně

Minulý týden jsem si všimnul, že se Google doslova překonal. V jednom dnu si z jednoho webu stráhnul 370k stránek. To je neúnavným tepem 4,3 stránky každou vteřinu. To je tedy už hukot. Ale vlastně jsem rád, že mě má tolik rád a indexuje vše v řádech minut. :)

crawleri
top10 za poslední dobu

žádné komentáře | přidat komentář