Tak tohle se mi ještě nestalo. Dostal jsem mail. Prosté známení, výhružka bez jakéhokoliv doložení. Prostě jsi zloděj a příště tě zavřeme.
Nikdo se s Vámi nebaví. Jen oznámení. Žádné důkazy, žádné vysvětlení. Tak už alespoň vím, co řeknu zase za půl roku až mi budou ze Seznamu volat, jaké mám s nimi zkušenosti a co pro mě mohou udělat. JSTE PRASATA! Kolik těch kliků bylo, že mi ztopíte celý měsíční zisk? To už se nikdy nedovím... hezký obchodní vztah. Gratuluji.
Tohle si ani Google nikdy nedovolil a to je nějaký pán.
Vážený partnere,
tímto bychom vás chtěli upozornit, že na webových stránkách provozovaných pod Vaším účtem xxx@seznam.cz bylo za měsíc 06/2013, zaznamenáno větší množství neplatných prokliků. Tyto prokliky byly námi vyhodnoceny jako clickfraud, tedy úmyslné vyklikávání reklamy inzerentů za účelem zvýšení provize partnera. Toto jednání je v hrubém rozporu s podmínkami partnerského programu a zakládá možnost naplnění skutkové podstaty trestného činu podvodu podle ustanovení § 209 zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.
Co si budeme lhát. Peněz je v reklamě čím dál méně resp, čím dál nižší ceny prokliku až jeden znervózní, že Google adsense předběhnul Seznam resp Partner.sklik.cz nebo mu alespoň vzal vítr z plachet. Sice je v internetové reklamě rok od roku více pěnež, ale stále většina proudí úzkými kanály rovnou na titulku Seznamu, na Idnes apd. Kontextovou reklamu reklamní agentury stále nemají rádi. Vědí proč. Nikdo by je nepotřeboval, ani jejich okaté slevy.
Nedalo mi to nevyzkoušet po roce znovu. Vybral jsem si jednu rubriku a na jednom místu jsem nechal zobrazovat Seznam vs Google v poměru 1:1. Jednou se zobrazila ta reklama, jednou druhá. Maximálně spravedlivé.
Původně to měl být pomocník Poradte.cz, kde zlobily některé odkazy. Nakonec se to povedlo vyřešit a tahle pěkná doména zkraceno.cz zbyla. Bylo mi ji líto pustit, takže jsem zkracovač stejně udělal. Vím, že jich je na internetu až přespříliš. Na druhou stranu si myslím, že je uživatelsky přívětivý a má i nějaké vychytávky, které každý konkurenční projekt nemá. Uvidíme jestli si najde cestu mezi uživatele nebo bude zapomenut.
Už pár večerů jsem vymýšlel logo, které jsem nakonec nepoužil - pokud nepočítám favicon, kde je malinké. Celé dopoledne jsem vymýšlel design, abych pak nakonec všechno zahodil a udělal to maximálně jednoduše. Většinou to tak mám, že si musím proklestit cestu slepými uličkami, abych našel kýžené řešení. Je to trochu zdlouhavé :)
jednodušší design nevymyslíš :)
A je to tu zase - výpadek. Po týdnu další výpadek serveru. Další DDOS útok na datové centrum. Tentokráte jen 16 minut, ale i to je nepříjemné.
Co mě však zarazilo byl bleskový návrat návštěvnosti po opětovném spuštění. Už první minutu se návštěvnost Poradte.cz vrátila na obvyklé hodnoty, resp na ještě vyšší. Copak opravdu všichni čekali až se server zase vrátí do života a aktivně mačkali F5, aby byli první? Čert ví, ale vypadá to úchvatně.
Podle statistik bylo po spuštění % nových vs stálých uživatelů přibližně stejné jako obvykle. Nových pochopitelně o něco více.
Dlouho mi bylo záhadou proč někdo koupil doménu, kterou jsem nechal expirovat a držel si ji rok dva a pak ji zase pustil. Mezitím na ní bylo pár reklam a jinak nic. Že by ji někdo měl jen na to, že tam občas někdo přijde ze zvyku? I kdyby to bylo 50-5lidí/den (více těžko, to bych si jí možná ještě nechal), tak při průměrném kliku někde kolem 0,5% by to nezaplatilo ani samotnou doménu. Pravda je, že by její rank šel předat na jinou doménu.
Dlouho se mi to nechtělo zkoušet, ale po tom co spadly ceny za doménu .cz na 145,-/rok je to sranda. Nastává otázka jak sehnat expirující doménu se zajímavým hodnocením. Jedině v aukci. Dělám to jednoduše. Jsem ochotný zaplatit max 200,-. Když to vyjde dobrý, když ne, svět se nezboří. První jsem koupil za 1,-, ale v nové politice se asi nedá dostat pod 200,-.
Včera jsem takhle zakoupil třetí doménu. Jako první má smysluplný název, že by se dalo uvažovat o jejím prodeji v budoucnu. Celkově jich chci zkusit 5-10. Ještě nevím. Ono vymýšlet na každou nějaký jedinečný obsah je pěknej opruz. Zvláště, když nevím jestli to k něčemu je. Dá se říci, že na takové doméně se udělá malinká fanouškovská stránka jiné stránky, např. jen 3 stránky obsahu. Na každou takovou doménu chodí 15-30 UIP/měsíc. Žádná velká paráda.
Není to tak dávno, kdy nemělo smysl s Googlem jakkoliv komunikovat. Odpověď nikdy nepřišla nebo po x týdnech, kdy to už nebylo aktuální. Nyní nastavá změna. Google mě kontaktuje každý měsíc a snaží se mi pomoci, ikdyž zrovna nechci.
nenabízí jen telefonní kontakt, ale snad všechny myslitelné
Včera se mi povedlo koupit mrtvou doménu, která má ještě nějaký rating. Ne obrovský, ale ne zanedbatelný. Za 15,- měsíčně to je minimální risk.Víc si cením těch 2 hodin co jsem strávil nad tím, aby vymyslel nějaký design a nasypal tam alespoň malinký obsah.
Alespoň jsem si zase osvěžil paměť co a jak. :)
fanouškovská stránka pro Poradte.cz za 15kč/měs. :)