Začal jsem experimentovat s reklamou na Facebooku. Většina článků říká, že se to nevyplatí. Měl jsem štěstí a hned první placená reklama zabodovala. Bohužel jsem neuchopil příležitost a proinvestoval jen 5 EURo na zkoušku. Později už nemělo smysl přidávat rozpočet, už to nebylo aktuální. Bylo to téma, které vřelo 1-3 dny a pak mrtvo.
Od té doby zkouším najít další takovou příležitost, ale bohužel.
Vymyslel jsem si jednoduchý test. Propagovat za 5 EURo (nižší rozpočet mi Facebook neumožňuje) a nechat proinvestovat 1 EURo. Na tomhle vzorku se ukáže zda je to téma, které někoho zajímá nebo omyl. Pak stačí jen zrušit propagaci a ouha stála jen 1 EURo ač to Facebook na začátku nedovolil :)
Taky musím zmínit, že ačkoli Facebook meří úspěšnost reklamy, nekryje se 100%tně s daty Google Analytics, které ukazují více příchozích. Zřejmě FB neumí měřit počet kliků přímo na odkaz a spokojí se jen s kliknutím, sdílení nebo like u příspěvku.
Vyhledavače jsou pořád takovým tajemstvím a nikdo přesně neví, co čekat. Před pár dny jsem aktualizoval nějaké texty. Google to zaznamenal prakticky ihned. Od Seznamu jsem očekával změnu v rámci týdnů a světe div se, trvalo to asi jen týden. Takže docela dobrý.
Co mě překvapilo je, že Seznam si drží jak starý tak i nový text na jednu stejnou stránku. Divný systém.
nový text a starý text - ale jiná doména, cajk
starý text na stejnou doménu viz předchozí obrázek
Podle článku byl průměrný proklik v CZ v roce 2013 cca 0,23%. Moje čísla jsou poněkud vyšší cca 0,3 - 0,6% a to jsem slyšel, že zdaleka to nejsou ta nejlepší čísla, kterých lze dosáhnout.
Nutí to k zamyšlení, proč je průměr tak nízký. Nekvalitní stránky, kde se nikdo dlouho neohřeje můžeme pominout. Pochybuji, že jejich množství meziročně narostlo. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že mít na stránce mnoho reklamy nemá smysl. Nechal jsem se přesvědčit k vyzkoušení jedné obrovské reklamy, která měla mít super proklik a vůbec.
Velikost se mi nehodila a tak dostala maximálně VIP místo na stránce. Proklik neměla špatný, zisk také ne. Po týdnu jsem kouknul do tabulek a zjistil, že to co jsem vydělal na ní, to mi chybělo na reklamě původní - která byla na svém místě o kousek níž. Zbytečně jsem si na web dal nehodící se reklamu.
Při dnešních cenách domén pod 200,-/rok není problém si jen tak nějakou koupit na zdařbůh. Zaujal mě žebříček nejhledanějších slov. Změna času? No to by mě fakt nenapadlo. Sice pík jen 2x za rok, ale o to zajímavější.
Vlastně si od toho nic neslibuji. Nějaký zisk už vůbec ne. Na druhou stranu můžu sledovat jak si vyhledavače poradí s novou doménou a jak moc ji dokážu dostat nahoru.
Zatím má historii cca 14 dnů a dostat jí nahoru nebyl problém, dál už to půjde asi z tuha. :)
tohle je docela úspěch vs minimum investovaného času
Když jsem dostal od Google nabídku na konzultace mého Adsense, tak jsem chvíli váhal... co mi tak můžou říct nového?
Ale protože v době nabídky šly zisky ke dnu vzal jsem první termín, který byl k mání. Včera byl den D. Sjednaný čas se posunul asi o 20 minut a paní Google se mi omlouvala a ujišťovala, zda to nevadí. Takovou vstřícnost bych nečekal. Bylo znát, že můj hlavní web měla nastudovaný a očividně měla na papírku poznámky k věci. Něco ještě dělala online na základě mých reakcí a konzultovali jsme jedna radost.
Minulý týden jsem si všimnul, že se Google doslova překonal. V jednom dnu si z jednoho webu stráhnul 370k stránek. To je neúnavným tepem 4,3 stránky každou vteřinu. To je tedy už hukot. Ale vlastně jsem rád, že mě má tolik rád a indexuje vše v řádech minut. :)
top10 za poslední dobu
No ona to není taková bomba, ale přesto z něj mám radost. Ušetří mi spoustu práce a ani jsem nepočítal s tím, že půjde udělat. Je to vlastně 6 dotazů v jednom. Úžasné! :)
select * from (
select test, poceto/pocetn as prumer from (
select * from(select concat(jmeno,'-',id,'-',id2) as test, count(pocet) as poceto from komentare where uroven>0 and pocet>1 and DATE_ADD(datum2,INTERVAL 12 MONTH)>NOW() and jmeno not like '%*%' group by test) as x where x.poceto>5
)as q LEFT JOIN (
select * from(select concat(jmeno,'-',id,'-',id2) as test2, count(pocet) as pocetn from komentare where uroven>0 and DATE_ADD(datum2,INTERVAL 12 MONTH)>NOW() and jmeno not like '%*%' group by test2) as y where y.pocetn>5
) as w ON q.test=w.test2
)as konec where konec.prumer>=0.2