U nového projektu mám vynikající příležitost pozorovat vliv pozice ve vyhledávači na počet prokliků z něj. Vybral jsem si klíčové slovo Nápověda PixWords, které má spoustu prokliků a velkou konkurenci. První pozici má stránka s hodnocením SRank 90, druhá 50, třetí jen 20. Moje samozřejmě 0, její život teprve začíná.
Moje startovací pozice byla tuším kolem 11. místa. To není špatný. Na to, že Seznam zřejmě nepoznal ani slovo PIXWORDS v mojí doméně MOJEPIXWORDS.CZ.
Nová PixWords nápověda, která zná všechna slova vč všech nových aktualizací. Žádné dlouhé hledání v obrázcích, ale rovnou pro správné řešení! Za týden od zveřejnění v ní proběhlo 33tis hledání. To jsem opravdu nečekal. A co může být lepší? Třeba to, že v ní už bylo nasbíráno přes 14tis hodnocení. Záznamy se tedy o dost zpřesnily a nápověda dává relevantnější výsledky. Ona je tedy dávala už na začátku, po první aktualizaci se to ještě zlepšilo, ale uživatelské hodnocení je přece jen k nezaplacení.
Sleduju hodnocení, zda tam někdo nehodnotí blbosti a zaujalo mě slovo "pasák" a ono opravdu v Pixwords je. Takový stařec, který něco pase. Ovšem slovo "oš*kat" jsem ze záznamů opravdu smazal. :-D
Jednoho dne kolem mě začali všichni hrát ty blbé PixWords. Znal jsem je už dřív. Na poradně tohlé téma frčelo před rokem, ale teprve nyní to zasáhlo moje okolí. Holt starší generace :) Ani nevím, co mě to napadlo, ale začal jsem o tom přemýšlet. Zřejmě proto, že se mi povedl jeden dobrý kousek s jiným mini projektem. Nepřemýšlel jsem dlouho a vymyslel ideální způsob nápovědy. Žádné obrázky.
Kdo se chce probírat obrázky, kterých je dobrých 3.000 a na každé stránce je různá množina cca 1.000 obrázků? Kolik stránek bych musel projít, abych prošel všechny nápovědy a kolik bych jich viděl 10x? A pro další nápovědu zase to samé kolečko? Koho tohle baví?
Jsou to čtyři měsíce, kdy jsem si pohrál a AdBlockem na Poradte.cz. Kupodivu to přineslo zajímavé výsledky. Nezobrazení reklam se podstatně snížilo a to podotýkám, že registrované uživatele jsem z toho síta vyňal.
Typický uživatel poradny Poradte.cz je takový, že buď je tam pečený vařený, radí a čte si nebo druhý břeh, že přes vyhledavač najde svou odpověď, přečte jednou stranu, někteří rychle prolétnou poradnu a uhánějí pryč. Vrátí se za týden až měsíc s jinou otázkou a opět to samé. Pokud si vypnou Adblock
Je to už měsíc to Tučňák 3.0 zaútočil a jsem si na 100% jistý, že i na mě. Google mě potrestal, že mi přestal posílat polovinu lidí.
A chjo. Takže jsem musel vyzkoušet nástroj Distancování se od odkazů.
Jak poznat ty špatné odkazy? Čert ví, pro mě je logika jasná. Spousty odkazů a stejné strany. Vykradači přes RSS tolik nevadí, na každou stranu hodí jeden odkaz. Jsou jich stovky, ale svým způsobem unikátní. Ale co si Google pomyslí, když na jednu URL vede 200 odkazů?
Vždycky mě zajímalo nějaké porovnání Netmonitoru a Google Analytics (GA). Statistiky Netmonitoru jsou veřejné a porovnat se s "konkurencí" je dobrý, ale co když ta čísla nejsou srovnatelná. Jaký koeficient započítat?
Na internetu jsem podobné srovnání nenašel.
Jak je vidět Netmonitor ukáže všeho méně kromě délky návštěvy, tu naopak celkem významně prodlouží. Největší rozdíl je v návštěvách, ale to je jen na nastavení podmínek, co je to návštěva. Na počtu zobrazených stránek už takový rozdíl není. Proč tam vůbec nějaký je netuším. Netmonitor zřejmě očišťuje výsledky od nějakých návštěv - zde by měl mít výhodu nad GA - znalost tuzemských poměrů (nějaké lokální crawlery apd).
Začal jsem experimentovat s reklamou na Facebooku. Většina článků říká, že se to nevyplatí. Měl jsem štěstí a hned první placená reklama zabodovala. Bohužel jsem neuchopil příležitost a proinvestoval jen 5 EURo na zkoušku. Později už nemělo smysl přidávat rozpočet, už to nebylo aktuální. Bylo to téma, které vřelo 1-3 dny a pak mrtvo.
Od té doby zkouším najít další takovou příležitost, ale bohužel.
Vymyslel jsem si jednoduchý test. Propagovat za 5 EURo (nižší rozpočet mi Facebook neumožňuje) a nechat proinvestovat 1 EURo. Na tomhle vzorku se ukáže zda je to téma, které někoho zajímá nebo omyl. Pak stačí jen zrušit propagaci a ouha stála jen 1 EURo ač to Facebook na začátku nedovolil :)
Taky musím zmínit, že ačkoli Facebook meří úspěšnost reklamy, nekryje se 100%tně s daty Google Analytics, které ukazují více příchozích. Zřejmě FB neumí měřit počet kliků přímo na odkaz a spokojí se jen s kliknutím, sdílení nebo like u příspěvku.