Lék na problémy

11. srpen 2011 | 10.47 | rubrika: poradte.cz

paragrafCelý tento týden opět řeším nějaké nesnáze s pomluvami na Poradte.cz. Včera jsme to snad již konečně uzavřeli a bude klid. Druhá strana nedokázala pochopit, jak můžu dovolit někomu něco psát na www stránky, aniž si ověřím jeho indentitu a uložím vše o něm, nejlépe i číslo občanky. Vysvětlovat něco o tom, že kdokoliv si může založit blog atd aniž by uvedl své iniciály bylo marné.

 Také jsem dostal doporučení jak se tomu příště vyvarovat: "Smažte všechny otázky, které jsou starší než 30 dnů, tím se podobným problémům vyhnete."

Na konci jsem dostal ujištění, že mám velkou kliku, že jsem nenarazil na ranaře, který by mi rozbil hubu bez ohledu na to, zda je to moje vina nebo ne. Samozřejmě nikdo nepochybuje, že je to moje vina, můj problém... nikdo kromě zákonů a mě.

Snad to i trumflo pána, který mi sdělil: "Mě nevadí, že o mě a mé firmě píšete, ale chci abyste odstranil moje jméno a jméno firmy."
 

Celkem dost práce

8. červenec 2011 | 10.10 | rubrika: poradte.cz

Před chvilkou jsem spočítal, že kdybych chtěl dnes zvládnout pravidelnou údržbu Poradte.cz, tak mi to zabere cca 10 hodin čistého času. Asi jsem to neměl počítat! 

Poradte.sk je doma!

29. červen 2011 | 11.23 | rubrika: poradte.cz

V pondělí 27. června jsem odkoupil doménu Poradte.sk. Chtěl jsem si jí zaregistrovat už dříve, ale než jsem se rozhoupal už nebyla k mání. S původním majitelem jsme se domluvili na rozumných podmínkách - vydělali jsme na tom oba, a už je moje.

Nevím jak to časově zvládnu, ale spuštění k 1. září 2011 beru jako krásný termín... snad to bude i dřív.
 

Zrychlujeme, co se dá

11. květen 2011 | 09.32 | rubrika: poradte.cz

Zaměřil jsem na zrychlování serveru a celkově stránek Poradte.cz. Dělám toho více najednou, Google má celkem zpoždění zaznamenání změn, takže z toho guláše nezjistím, co má jaký vliv.

Za posledních 14 dnů se mi povedlo srazit 0,2sec a dosáhnout o 4% lepší "rating". Zatím nic moc, ale myslím, že Google ještě nezaznamenal všechny změny ve své databázi. Takže nezbývá než čekat a doufat.

Jeho naměřené hodnoty tak trošku nechápu, protože o některé stránce prohlásil, že její stažení trvá 70 sec, mě se nahrála vč vykreslení za 4-6sec a při klasickém testu rychlosti servery hlásí cca 2,03 sec. Je něco mezi nebem a zemí čemu nerozumím, ale zřejmě to tak je. :)

Poradte.cz vs rychlehry.cz

14. duben 2011 | 09.57 | rubrika: poradte.cz

Přidal jsem na Poradte.cz na konec každé stránky 4 náhodně vybrané odkazy ke hrám na www.rychlehry.cz. Dlouho jsem o tom přemýšlel a na konec zvolil tohle místo, které kdo chce nikdy neuvidí. Zároveň je překvapující kolik lidí na odkaz klikne a občas si něco zahraje.

hry
místo i provedení je snad decentní resp. graficky nenarušuje poradnu Poradte.cz

Lháři, podvodníci a sprosťáci mezi námi

5. duben 2011 | 15.11 | rubrika: poradte.cz

Ba ne, to není žádný můj nový objev. To je fakt, který si připomínám skoro každý den. Tak často totiž přidávám nové duše na Blacklist, které si už na Poradte.cz po té neškrtnou. Jeden lže, že si sám neodpovídá, i když naprosto spolehlivě vím, že je to ten samý PC a dělá stejné hrubky. Zloděj křičí chyťte zloděje. A poslední případ ten jen nadává nebo v lepším případě dělá úšklebky. Všichni 3 se pak diví proč nemůžou pokračovat...

Ale jak jinak udržet alespoň většinový pořádek?

Mnozí pochopí proč nemůžou pokračovat, ale jsou i tací, kteří se ozvou: "Co si myslíte, že jste? Tato adresa je veřejná a já nemůžu za to co tady kdo píše."  a to dokonce i pod svým loginem, který to páchá. Na tyto výzvy už ani nereaguju. Zkoušel jsem to a dopadlo to špatně.

Reklama vs návštěvnost

24. únor 2011 | 10.24 | rubrika: poradte.cz

Protože poslední dobou poměrně hodně investuju do reklamy, začal jsem zkoumat jak moc velký smysl to má. Poměřovat to okamžitě v podstatě nejde, týden je také málo, dva tři měsíce už jdou.

Možná někdo namítne, že dokáže reklamu vyhodnotit okamžitě. Dokáže tak maximálně spočítat kolik lidí přes reklamu přišlo (tento údaj nic nevypovídá) nebo kolik lidí si objednalo zboží (tady mají eshopy výhodu), i když ani to není jednoznačné - část si objedná hned a část až za několik dnů.

Takže data za 24/01/2010 - 23/02/2011 po měsících:

reklama

Tady je vidět investice do reklamy resp. počet lidí, kteří přišli přes reklamu. Za každého se platí, takže to lze brát rovnou jako peníze nikoliv lidi. Velmi výrazný propad v září 2010 znamená, že tam byla investice minimální až nulová. Skvěle to poslouží pro porovnání s dalším grafem. Není úplně správně, protože ukazuje pouze jeden z kanálů reklamy, ale ostatní se mu podobají.

komentáře (7) | přidat komentář | přečteno: 188x