Mám to vcelku nárazové. Většinou měsíc neustále nědo vylepšuju, předělávám a pak měsíc skoro nic a zase dokola. je to asi jediná možnost jak to vydržet dlouhá léta. :)
Občas se kouknu na konkurenci jak se s nějakým problémem vypořádali oni, jak to řeší. K mému údivu spoustu věcí neřeší vůbec. Bohužel tu nechci psát konkrétně, co neřeší a jak jsem to vyřešil já a kolik mi to dalo práce a kolik ještě dá, protože bych jím tím poskytnul návod a zase tak hodný být nechci.
Je pravda, že vyhledavač Google je zrovna tak chytrý, že se mu napovídat skutečně moc nemusí. Sám ví co a jak. Na druhou stranu proč mu nejít naproti? :)
Jestli to má nějaký smysl ukáže čas. Zatím se Poradte.cz v konkurenci poraden drží. Po šíleném říjnu/listopadu se vrátila na místo lídra, kam patří :-D Sice mi v listopadu uniklo spoustu peněz, ale na druhou stranu jsem byl pod tlakem a vymyslel další spoustu věcí v čem se zlepšit. Jaký to bude mít vliv uvidíme v tomto roce.
Jak jsem psal nedávno, vyhnal jsem uživatele z mobilní verze. Její návštěvnost rostla velmi rychle a podíl lidí s klasickým PC už tvořil něco kolem 50%. To je špatně. Je jen pár lidí, kteří nechtěji plnou verzi. Ti ostatní jsou na ní omylem.
Má to hned několik nevýhod a jednu příčinu. Příčinou jsou vyhledavače, které vrátí výsledek z mobilní verze. To osobně nechápu. Google moc dobře víc, která verze je která a při testech je interpretuje správně. Že by Seznam? Nevěřím, že jen on.
Docela dlouho si lámu hlavu, jak je možné, že návštěvnost roste, ale zisky z reklam jdou dolů. Obecně se o něco méně kliká, méně stojí jedno kliknutí, ale především se zobrazuje méně reklam při vyšším počtu zobrazených stránek. Na první pohled blbost. Bohužel je to tak.
Něco udělá Adblock, který dlouhodobě může být problém. Jednak pro majitele stránek a pak i pro samotné uživatele. Pokud jich bude mnoho bude se muset najít jiný model financování webů než sledováním reklamy, to ukáže čas.
Mobilní verze se výborná věc. V mém pojetí poradny je téměř dokonalá. Je malá (málo stažených dat), rychlá, přehledná a jednoduchá. V mobilu jí mám rád a vypadá vážně dobře. Chodí na ní už 10% uživatelů a to se zdá dost. Ovšem reklama v ní moc nefunguje. Jednak jí je tam méně, ne každý prohlížeč jí vůbec zobrazí a kdo ví jaké jsou všechny důvody.
Letmým pohledem do Google Analytics jsem zjistil, že 50% provozu v mobilní verzi dělají stolní počítače. Proč?
A co takhle udělat přehled i po dnech v týdnu? Do původních dat stačí přidat den v týdnu a hotovo. Tentokráte je to minutovka. :)
den v týdnu Excel umí dokonce v několika formátech
Myslím, že je dobré vědět, kdy je na webových stránkách největší šrumec. Data jsou v Google Analytics, tak proč toho nevyužít.
Chtěl jsem průměrná data za celý rok bez ohledu na dny v týdnu. Vyexportoval jsem si je do excelu, kde jsem zjistil, že se datum a čas ztratilo. Je to nepříjemné, ale ne nepřekonatelné. Každý řádek je +1 hodina, stačí je každému řádku přičíst 1/24 a protáhnout vzorec. Z toho data si vedle natáhnout hodiny a hotovo.
Hotová data. První dva sloupce jsou od Google zbytek je dopočet.
Mezi svátky jsem obdržel reklamaci kanálu RSS poradny. Úplně jsem zapomněl, že není košér. Vlétnuly tam nepatřičné znaky a některé čtečky to nedokázaly překousnout.
Zakousnul jsem se do práce a upravil kanál tak, aby prošel kontrolou validity. Šlo to tak rychle, že jsem laboroval čím dalším se můžu zavděčit a doplnil co šlo. Výsledkem je, že je nejen validní na 100%, ale dokonce kontrola už ani nedoporučuje další úpravy.
wow :)
Napadlo mě oživit myšlenku newsletteru na poradně Poradte.cz. Osobně nemám rád, když mi někdo pořád něco nutí a tak jsem udělal pravidlo, že první připomínka je po 3 měsících a další až za půl roku a další za půl roku. Tedy snad nic obtěžujícího - byl sám proti sobě.
Odesílací skript jsem napsal 30/12 a vědom si toho, že to zrovna není ideální datum jsem nastavil odesílání. Odesílání bylo tozloženo rovnoměrně do 2 dnů, abych nezahltil emaily a nebyl brán jako SPAM.