Porovnání Netmonitor vs Google za 1 den nepřinešlo žádné překvapení. Rozdíly byly jen pár %. Na bázi měsíce to je už jiná liga.
Přijde mi, že Google počítá UIP za každý den a měsíc je jako součet těchto čísel. Netmonitor ukáže skutečné UIP za MĚSÍC. Čísla jsou tak podstatně nižší. Pro mě to byl šok.
Čísla UIP jsou dost neporovnatelná, ostatní v rámci nějaké větší tolerance.
Zkouším takovou primitivní věc: pokud přijdete na Poradte.cz a bude mít aktivní AdBlock zobrazí se následující obrázek místo banneru.
nefunguje na všechny verze AdBlocku
Dnes se dá považovat za den, kdy nastalo 10té výročí poradny poradte.cz.
Vím, že je na českém internetu nejstarší všeobecnou poradnou. Vím, že je i nejnavštěvovanější (to už za krátko všichni uvidí v Netmonitoru) a myslím, že se všichni snažíme, aby byla i nejlepší! Mám pocit, že se nám to daří!
Měl jsem týden dovolenou a trochu jsem zariskoval. Neupozornil jsem na to zákazníky předem, ale hned po objednání jsem s nimi komunikoval, že odeslání bude mít týden zpoždění. Zda jsou ochotni počkat nebo si zboží koupí jinde.
Náhoda tomu chtěla, že se šešly 3 objednávky (týden před tím nula) a ve všech případech zákazníci byli ochotni čekat. Nepřišel jsem tak o žádnou objednávku navzdory dovolené :)
fenomenální hodnocení obchodu pro baterie
Vždycky mě zajímalo nějaké porovnání Netmonitoru a Google Analytics (GA). Statistiky Netmonitoru jsou veřejné a porovnat se s "konkurencí" je dobrý, ale co když ta čísla nejsou srovnatelná. Jaký koeficient započítat?
Na internetu jsem podobné srovnání nenašel.
Jak je vidět Netmonitor ukáže všeho méně kromě délky návštěvy, tu naopak celkem významně prodlouží. Největší rozdíl je v návštěvách, ale to je jen na nastavení podmínek, co je to návštěva. Na počtu zobrazených stránek už takový rozdíl není. Proč tam vůbec nějaký je netuším. Netmonitor zřejmě očišťuje výsledky od nějakých návštěv - zde by měl mít výhodu nad GA - znalost tuzemských poměrů (nějaké lokální crawlery apd).
Postupně svůj eshop na lipol baterie upravuju a vylepšuju. Teď už jde hlavně o pestrost nabídky, což je poněkud drahá záležitost. Jediné štěstí, že to není zboží, které se rychle kazí :)
Konečně jsem pochopil dostupnost zboží na Heuréce, ale ještě to musím otestovat na každý den v týdnu, jestli tam nemám chybičku. Všechno se jí musí naservírovat moc po lopatě.
Taky mě mrzí, že se dá obtížně vyfiltrovat zboží skladem a člověk prochází nabídky, které nejsou platné. Hodně záleží jakým způsobem hledáte zboží, někde to jde, jinde ani omylem. Našel jsem 3 cesty. Každá má nějakou výhodu... nevím proč nespojí všechno do jedné cesty! Ale pracují na změnách, tak snad.
je škoda, že Heuréce nstačí hrubá data = objednej do a dostaneš za x
Můj eshop se pomalu začíná chytat, objednávky nic moc, ale návštěvost roste. Vyhledávače ho mají vcelku rádi. Snad časem přijdou i ty objednávky :)
Celý eshop má cca 100 stran se vším všudy. Asi 10 dnů po jeho spuštění mi v něm Google dokázal naindexovat přes 11tis stran. Kde je vzal? Vyzkoušel snad všechny kombinace proměnných podle kterých lze hledat baterie a ty si pěkně uložil. Věřím, že někdo by z toho měl radost, že má v indexu u Google tolik stran. Ale proč?
Většina jich je stejná jako vejce vejci, Google se v tom guláši bude blbbě orinetovat a začne vracet nesmyslné stránky a já přijdu o návštěvnost. Velmi rychle jsem zapracoval na tom, abych tyhle duplicity vyloučil a nechal si indexovat obsah jen ten, který skutečně chci a je přínosný pro uživatele.
Navíc, když bude kontrolovat jen 100 stran půjde mu to rychleji než kontrola 11.000.
Počet stran v indexu teď už hezky padá. Myslím, že na 100 se nikdy nedostanu, ale cokoliv pod 500 bude dobrý :)
Vidím to u konkurence poraden. Jedna má zcela určitě poloviční obsah než moje, ale index u Seznamu má 2x větší než já. Prostě do něj pere všechno, co dokáže vyexportovat a myslí, že v objemu se síla.