Vždycky mě zajímalo nějaké porovnání Netmonitoru a Google Analytics (GA). Statistiky Netmonitoru jsou veřejné a porovnat se s "konkurencí" je dobrý, ale co když ta čísla nejsou srovnatelná. Jaký koeficient započítat?
Na internetu jsem podobné srovnání nenašel.
Jak je vidět Netmonitor ukáže všeho méně kromě délky návštěvy, tu naopak celkem významně prodlouží. Největší rozdíl je v návštěvách, ale to je jen na nastavení podmínek, co je to návštěva. Na počtu zobrazených stránek už takový rozdíl není. Proč tam vůbec nějaký je netuším. Netmonitor zřejmě očišťuje výsledky od nějakých návštěv - zde by měl mít výhodu nad GA - znalost tuzemských poměrů (nějaké lokální crawlery apd).
Postupně svůj eshop na lipol baterie upravuju a vylepšuju. Teď už jde hlavně o pestrost nabídky, což je poněkud drahá záležitost. Jediné štěstí, že to není zboží, které se rychle kazí :)
Konečně jsem pochopil dostupnost zboží na Heuréce, ale ještě to musím otestovat na každý den v týdnu, jestli tam nemám chybičku. Všechno se jí musí naservírovat moc po lopatě.
Taky mě mrzí, že se dá obtížně vyfiltrovat zboží skladem a člověk prochází nabídky, které nejsou platné. Hodně záleží jakým způsobem hledáte zboží, někde to jde, jinde ani omylem. Našel jsem 3 cesty. Každá má nějakou výhodu... nevím proč nespojí všechno do jedné cesty! Ale pracují na změnách, tak snad.
je škoda, že Heuréce nstačí hrubá data = objednej do a dostaneš za x
Můj eshop se pomalu začíná chytat, objednávky nic moc, ale návštěvost roste. Vyhledávače ho mají vcelku rádi. Snad časem přijdou i ty objednávky :)
Celý eshop má cca 100 stran se vším všudy. Asi 10 dnů po jeho spuštění mi v něm Google dokázal naindexovat přes 11tis stran. Kde je vzal? Vyzkoušel snad všechny kombinace proměnných podle kterých lze hledat baterie a ty si pěkně uložil. Věřím, že někdo by z toho měl radost, že má v indexu u Google tolik stran. Ale proč?
Většina jich je stejná jako vejce vejci, Google se v tom guláši bude blbbě orinetovat a začne vracet nesmyslné stránky a já přijdu o návštěvnost. Velmi rychle jsem zapracoval na tom, abych tyhle duplicity vyloučil a nechal si indexovat obsah jen ten, který skutečně chci a je přínosný pro uživatele.
Navíc, když bude kontrolovat jen 100 stran půjde mu to rychleji než kontrola 11.000.
Počet stran v indexu teď už hezky padá. Myslím, že na 100 se nikdy nedostanu, ale cokoliv pod 500 bude dobrý :)
Vidím to u konkurence poraden. Jedna má zcela určitě poloviční obsah než moje, ale index u Seznamu má 2x větší než já. Prostě do něj pere všechno, co dokáže vyexportovat a myslí, že v objemu se síla.
Včera jsem udělal mobilní verzi na lipol baterie. Protože nepředpokládám, že jí někdo bude využívat k procházení desítek stran (jako u píše.cz nebo poradte.cz) udělal jsem jí jen vystylováním. Mobilní zařázení si stáhnou další maličky styl, který upraví předcházející a udělá z toho v podstatě responzivní design.
Nedochází tedy k úspoře datových přenosů, ale jen k lepšímu zobrazení. Na druhou stranu po prvním načtením už načtení dalších stran není nijak extrémně náročné.
Mobilní verzi jsem ladil skoro do půlnoci a nakonec jsem s ní spokojený, dopadlo to lépe než jsem čekal. Zatím na lipolbaterie.cz chodí 10% lidí z mobilu. Věřím, že to ocení :)
jednoduché, účelné
Tenhle článek jsem nechtěl ani psát, ale nedá mi to. Na to jsem z toho moc zklamaný. Tak tedy popořádku.
Byl nějaký uživatel, který na poradně poradte.cz zadal 2 otázky. Jedna z nich byla "jak založit poradnu" a druhá něco o pravopisu v souvislosti s poradnou. Už nevím přesně a možná ta druhá otázka byla i jiná. Hm...
Za pár dnů se objevila tajemná "lucka", která přes vnitřní poštu oslovila za pár minut přes 200 uživatelů s tím, že existuje lepší poradna: pohodová poradna a že by bylo dobrý, aby tam přešli.
Hustý... tomu fakt říkám drzost.
Kouknul jsem se tady na tu pohodovku a vcelku mi to přišlo zajímavé. Zajímavé funkce až jsem měl pocit, že kopíruje mojí poradnu. Něco bylo nedotažené, ale vcelku to bylo na první pokus dobrý. Žasnul jsem jak si s tím dal práci a že fakt umí. Až jsem měl zvlášní radost, že je konečně někdo, kdo umí a bude zdravou konkurencí i přes hodně nepovedený start - drzost.
Dnes jsem to zkoumal trochu víc a musím říct, že mi to všechno do sebe zapadlo.
Žádný mladý dravec, 40. letý blxxx. Info co se k němu váže myslím dokreslí celý obraz:
10 000Kč za 5 minut práce?
Poptávám lidi, kteří budou oslovovat weby s nabídkou odkoupení daného webu.
Vaše provize bude z celkové částky 10%.
To nehraje s tím, že něco umí a dokázal naprogramovat poradnu. Ouva, to není jeho práce... no to jo.
Najdi 5 rozdílů (Open source): https://www.question2answer.org/qa/
To zklamání... fakt jsem zklamaný.
Vyklubal se z něj podrazák (viz ta drzost na začátku), neumětel, který dokáže jen instalovat open source... s jeho profilovou fotkou to fakt sedí. Otázky, které vkládá sám vymyšlí nebo opisuje rovnou s hrubkama jako blázen. Věřím, že to je kvůli autenticitě :-D
Jestli jsem to správně pochopil má to být nástroj na rychlé zbohatnutí nebo alespoň slušný výdělek. Podle mě hodně blbá motivace... to nebude dlouhé.
Tak enjoy...
tohle bych si fakt dal na profil...
Pomalu a líně upravuju svůj eshop na lipol baterie. Dělám to vyloženě podle sebe. Jak výběr produktů, tedy ty co bych chtěl koupit sám (dobrá výdrž, zatížení nebo úžasná cena popř všechno v jednom) a také i výběr podle kritérií. Když vím co chci, chci si naklikat a vybírat jen z několika produktů, které mi vyhovují.
Začal jsem experimentovat s reklamou na Facebooku. Většina článků říká, že se to nevyplatí. Měl jsem štěstí a hned první placená reklama zabodovala. Bohužel jsem neuchopil příležitost a proinvestoval jen 5 EURo na zkoušku. Později už nemělo smysl přidávat rozpočet, už to nebylo aktuální. Bylo to téma, které vřelo 1-3 dny a pak mrtvo.
Od té doby zkouším najít další takovou příležitost, ale bohužel.
Vymyslel jsem si jednoduchý test. Propagovat za 5 EURo (nižší rozpočet mi Facebook neumožňuje) a nechat proinvestovat 1 EURo. Na tomhle vzorku se ukáže zda je to téma, které někoho zajímá nebo omyl. Pak stačí jen zrušit propagaci a ouha stála jen 1 EURo ač to Facebook na začátku nedovolil :)
Taky musím zmínit, že ačkoli Facebook meří úspěšnost reklamy, nekryje se 100%tně s daty Google Analytics, které ukazují více příchozích. Zřejmě FB neumí měřit počet kliků přímo na odkaz a spokojí se jen s kliknutím, sdílení nebo like u příspěvku.