Tenhle článek jsem nechtěl ani psát, ale nedá mi to. Na to jsem z toho moc zklamaný. Tak tedy popořádku.
Byl nějaký uživatel, který na poradně poradte.cz zadal 2 otázky. Jedna z nich byla "jak založit poradnu" a druhá něco o pravopisu v souvislosti s poradnou. Už nevím přesně a možná ta druhá otázka byla i jiná. Hm...
Za pár dnů se objevila tajemná "lucka", která přes vnitřní poštu oslovila za pár minut přes 200 uživatelů s tím, že existuje lepší poradna: pohodová poradna a že by bylo dobrý, aby tam přešli.
Hustý... tomu fakt říkám drzost.
Kouknul jsem se tady na tu pohodovku a vcelku mi to přišlo zajímavé. Zajímavé funkce až jsem měl pocit, že kopíruje mojí poradnu. Něco bylo nedotažené, ale vcelku to bylo na první pokus dobrý. Žasnul jsem jak si s tím dal práci a že fakt umí. Až jsem měl zvlášní radost, že je konečně někdo, kdo umí a bude zdravou konkurencí i přes hodně nepovedený start - drzost.
Dnes jsem to zkoumal trochu víc a musím říct, že mi to všechno do sebe zapadlo.
Žádný mladý dravec, 40. letý blxxx. Info co se k němu váže myslím dokreslí celý obraz:
10 000Kč za 5 minut práce?
Poptávám lidi, kteří budou oslovovat weby s nabídkou odkoupení daného webu.
Vaše provize bude z celkové částky 10%.
To nehraje s tím, že něco umí a dokázal naprogramovat poradnu. Ouva, to není jeho práce... no to jo.
Najdi 5 rozdílů (Open source): https://www.question2answer.org/qa/
To zklamání... fakt jsem zklamaný.
Vyklubal se z něj podrazák (viz ta drzost na začátku), neumětel, který dokáže jen instalovat open source... s jeho profilovou fotkou to fakt sedí. Otázky, které vkládá sám vymyšlí nebo opisuje rovnou s hrubkama jako blázen. Věřím, že to je kvůli autenticitě :-D
Jestli jsem to správně pochopil má to být nástroj na rychlé zbohatnutí nebo alespoň slušný výdělek. Podle mě hodně blbá motivace... to nebude dlouhé.
Tak enjoy...
tohle bych si fakt dal na profil...
Pomalu a líně upravuju svůj eshop na lipol baterie. Dělám to vyloženě podle sebe. Jak výběr produktů, tedy ty co bych chtěl koupit sám (dobrá výdrž, zatížení nebo úžasná cena popř všechno v jednom) a také i výběr podle kritérií. Když vím co chci, chci si naklikat a vybírat jen z několika produktů, které mi vyhovují.
Začal jsem experimentovat s reklamou na Facebooku. Většina článků říká, že se to nevyplatí. Měl jsem štěstí a hned první placená reklama zabodovala. Bohužel jsem neuchopil příležitost a proinvestoval jen 5 EURo na zkoušku. Později už nemělo smysl přidávat rozpočet, už to nebylo aktuální. Bylo to téma, které vřelo 1-3 dny a pak mrtvo.
Od té doby zkouším najít další takovou příležitost, ale bohužel.
Vymyslel jsem si jednoduchý test. Propagovat za 5 EURo (nižší rozpočet mi Facebook neumožňuje) a nechat proinvestovat 1 EURo. Na tomhle vzorku se ukáže zda je to téma, které někoho zajímá nebo omyl. Pak stačí jen zrušit propagaci a ouha stála jen 1 EURo ač to Facebook na začátku nedovolil :)
Taky musím zmínit, že ačkoli Facebook meří úspěšnost reklamy, nekryje se 100%tně s daty Google Analytics, které ukazují více příchozích. Zřejmě FB neumí měřit počet kliků přímo na odkaz a spokojí se jen s kliknutím, sdílení nebo like u příspěvku.
Trošku nabubřelý nadpis, ale pravdivý. Když zadáte do Google "mezinárodní centrum přepravy" je Poradte.cz na prvním místě a za ním DHL :)
Každopádně odkaz na https://www.poradte.cz/volna-diskuze/8649-mezinarodni-centrum-prepravy.html vás odkáže na otázku, kde se řeší nový podvod v česku. Snad nenaletí spousta lidí jako obvykle.
Poradte.cz první, DHL druhé :)
To je přece jasné: u mě :)
Udělal jsem si eshop. Tahle oblast mě nikdy nelákala, až jsem konečně našel svůj obor. A co když objednám a neprodám? Nevadí, užiju si to pro sebe a trápit mě to nebude. Je to taková zkouška. Bude to pořád malý eshop - pár důležitých produktů. Nechci si hrát na konkurenci velkých a zavedených, to není můj cíl.
Bohužel protože jsem plátce DPH je cena vyšší o 21% než bych si přál a nevydělá na tom nikdo jiný než náš stát. chjo.
I tak jsou ceny konkurenceshopné. Vždyť koukněte sami: lipol baterie.
stránky nejsou zdaleka hotové. Věnoval jsem jim v podstatě jen sobotu a kousek neděle. Chtějí více času.
Poslední dny mi jde návštěvnost pěkně nahoru přes trend, kdy se otepluje a lidé jdou raději ven než aby byli doma. Krásně je to vidět v létě: krásné počasí = málo lidí na internetu, hnusné = plno lidí :-D
Nemám šanci zjistit odkud jdou! Byla zmínka v rádiu? Nebo snad vyšel nějaký článek na internetu, kde nebyl odkaz? Čert ví a já se zřejmě nikdy nedozvím.
Zkusil jsem napsat pěti poslední registrovaným lidem... jedna se registrovala omylem a druhá našla Poradte.cz na internetu jako drtivá většina ostatních.
odkud jdou a proč? Nikdo neví...
(direct) / (none), čert tě vem!
Vyhledavače jsou pořád takovým tajemstvím a nikdo přesně neví, co čekat. Před pár dny jsem aktualizoval nějaké texty. Google to zaznamenal prakticky ihned. Od Seznamu jsem očekával změnu v rámci týdnů a světe div se, trvalo to asi jen týden. Takže docela dobrý.
Co mě překvapilo je, že Seznam si drží jak starý tak i nový text na jednu stejnou stránku. Divný systém.
nový text a starý text - ale jiná doména, cajk
starý text na stejnou doménu viz předchozí obrázek