Tak ani ta návštěvnost neroste, ale naopak klesá. Už skoro měsíc. Netuším co se děje, asi tím teplem lidé méně koukají do počítače a raději jdou ven. Klesá tedy počet inzerce a i návštěvnost. Doslova smrtící kombinace. Můžu být rád, že nežiju z reklamy, protože bych se v tuto chvíli loučil s hypotékou a vše by šlo do háje... jednou větou: 4 souvislé měsíce vkuse jsem v červených číslech. Jak vtipné!
Jako vedlejšák to nabízí vcelku zajímavou zkušenost. Rezervy se už vytratily a je na čase přejít zase k černým číslům. Investice do reklam jsem musel pozastavit (na půl měsíce) stejně jako výhry na Poradte.cz. I tam to bude zajímavá zkušenost jak to lidé zkousnou... že se výhry najednou nekonají.
Došel jsem tak daleko, že začínám zkoumat vliv umístění a barev reklamy ve stránce.
Když se ozvaly první hlasy o finanční krizi byla to zdánlivě dobrá zpráva pro internet. V podstatě to mělo znamenat odliv kampaní z televize a snad i z rádia, naopak jejich částečný přesun na internet. Ono to tak v podstatě asi i bylo, ale reklamu spucli velcí hráči a pro "normální" nezůstalo nic. Ba naopak, celkové investice reklam poklesly i na internetu.
Znamená to, že návštěvnost je 2x větší než před rokem, ale příjmy jsou nižší než tehdy. Ale naděje v lepší zítřek umírá poslední!
Takže jaký je výsledek? Správně byste měli vidět: slabě růžovou, bílou, slabě oranžovou, silnější slabě růžovou. Správně tedy 4 různé barvy. Na to přišlo asi 20% lidí. 3 barvy (to beru jako dostatečné) je dalších 20%. Odráží to tedy, podle mého, skutečnost, že minimálně půlka lidí nemá svůj monitor dobře nastaven.... nebo nevnímá odstíny barev?
Co si z toho vzít? Netuším, ale je to zajímavé.
Před chvíli jsem si řekl, že mě grafik 100%-tně zabije. Jeho dílo jsem definitivně rozbil a hraju se s novou hlavní nabídkou. Pečlivě vybírám odstíny barev a říkám si jestli to není zbytečné. Většina LCD monitorů, které jsem viděl je špatně nastavena a lidé nejsou schopni poznat jednotlivé odstíny barev. Dokonce jsem viděl, jak slabě šedou monitor prezentuje jako zcela bílou. Acho jo. Ne každý si může dovolit kvalitní monitor, ale i průměrný monitor většinu odstínů dobře rozliší - pokud je nastaven správně.
Jak jste na tom Vy? Kolik barev má nápis na červeném podkladu... je jen bílý?
O víkendu jsem věnoval asi 20 hodin Paprička.cz. Dokonce, v zápalu zoufalství, byla testovací verze na chvilku online (asi 10 minut). 5 hodin jsem vymýšlel skript, který mi bezvadně fungoval. Ale při přístupu z domény 3. řádu vždy zkolaboval. Vypadalo to, jako by ho ničil "překlad" serverového Apache, protože po vyexportování zase fungoval jak měl. Dobrou hodinu mi trvalo než jsem přišel na to, že jsem na skripty přistupoval relativní cestou, která v případě jiné domény prostě fungovat nemůže. Tyhle typy chyb se hledají nejhůř.
Pokud byste čekali, že za 20 hodin práce je vše hotovo, velmi byste se pletli. Za tu dobu jsem udělal velmi malou část. Ale jsem na ni patřičně pyšný. Dokonce jsem trumfnul grafika, který sice odvedl dobrou práci, ale mě se povedlo to posunout ještě o jeden level výš. Netřeba říkat, že od první myšlenky k finálnímu výsledku bylo asi 100 různých verzí, které nikdy neuvidíte.
Jsem si vědom toho, že čím více píšu o připravovaném projektu tím méně jste zvědaví. A bude hůř.
Dotazy jak vytvořit složku pro rubriky neustávají a je na čase si přiznat, že v tomto místě je rezerva. V novém projektu, kde je část naší administrace použita, jsem přišel na jiný způsob a hned jej uvedl do praxe i na Píše.cz. Myslím, že nyní v administraci rubrik článků nebudete tápat jak vytvořit složku pro rubriky nebo samotnou rubriku (ačkoliv u ní problém nebyl). Je to maličkost, ale myslím, že pár lidí potěší. Jen se dívám, že jsem zapomněl vymazat slovo "přidat".
Také se Vám zdálo, že načtení hlavní strany Píše.cz trvá příliš dlouho? Také jsem si toho všiml a rozhodnul jsem se proto něco udělat. Předělal jsem pár funkcí a povedlo se mi načtení zrychlit 17x, což je neuvěřitelné. Hlavní strana je poměrně složitá a pokud vezmene v úvahu, co vše se na ní zobrazuje a vždy čerstvě přepočítá je to k neuvěření.
Abych toho mohl dosáhnout musel jsem přistoupit i k tomu, že hodnocení unikátnosti článku v rámci jednoho dne a jednoho blogu probíhá automaticky jednou za minutu. V tomto důsledku se tedy může stát, že i při zvolení unikátnosti můžete dočasně vidět článek, který toto kritérium nesplňuje - pouze do další kontroly. Dá se předpokládat, že to budou víceméně výjimky, ale určitě budou... ačkoliv s jepičím životem.
Všimli jste si toho zrychlení?