U nového projektu mám vynikající příležitost pozorovat vliv pozice ve vyhledávači na počet prokliků z něj. Vybral jsem si klíčové slovo Nápověda PixWords, které má spoustu prokliků a velkou konkurenci. První pozici má stránka s hodnocením SRank 90, druhá 50, třetí jen 20. Moje samozřejmě 0, její život teprve začíná.
Moje startovací pozice byla tuším kolem 11. místa. To není špatný. Na to, že Seznam zřejmě nepoznal ani slovo PIXWORDS v mojí doméně MOJEPIXWORDS.CZ.
Nová PixWords nápověda, která zná všechna slova vč všech nových aktualizací. Žádné dlouhé hledání v obrázcích, ale rovnou pro správné řešení! Za týden od zveřejnění v ní proběhlo 33tis hledání. To jsem opravdu nečekal. A co může být lepší? Třeba to, že v ní už bylo nasbíráno přes 14tis hodnocení. Záznamy se tedy o dost zpřesnily a nápověda dává relevantnější výsledky. Ona je tedy dávala už na začátku, po první aktualizaci se to ještě zlepšilo, ale uživatelské hodnocení je přece jen k nezaplacení.
Sleduju hodnocení, zda tam někdo nehodnotí blbosti a zaujalo mě slovo "pasák" a ono opravdu v Pixwords je. Takový stařec, který něco pase. Ovšem slovo "oš*kat" jsem ze záznamů opravdu smazal. :-D
Jednoho dne kolem mě začali všichni hrát ty blbé PixWords. Znal jsem je už dřív. Na poradně tohlé téma frčelo před rokem, ale teprve nyní to zasáhlo moje okolí. Holt starší generace :) Ani nevím, co mě to napadlo, ale začal jsem o tom přemýšlet. Zřejmě proto, že se mi povedl jeden dobrý kousek s jiným mini projektem. Nepřemýšlel jsem dlouho a vymyslel ideální způsob nápovědy. Žádné obrázky.
Kdo se chce probírat obrázky, kterých je dobrých 3.000 a na každé stránce je různá množina cca 1.000 obrázků? Kolik stránek bych musel projít, abych prošel všechny nápovědy a kolik bych jich viděl 10x? A pro další nápovědu zase to samé kolečko? Koho tohle baví?
Úplnou náhodou jsem zjistil, že nefunguje dobře výběr barev u textu titulku. Byl to starý skript, který už je dávno překonaný.
Nahradil jsem ho novým. Fantastickým, který funguje lépe než bych si dokázal představit :)
velmi dobrý výběr barev
Jsou to čtyři měsíce, kdy jsem si pohrál a AdBlockem na Poradte.cz. Kupodivu to přineslo zajímavé výsledky. Nezobrazení reklam se podstatně snížilo a to podotýkám, že registrované uživatele jsem z toho síta vyňal.
Typický uživatel poradny Poradte.cz je takový, že buď je tam pečený vařený, radí a čte si nebo druhý břeh, že přes vyhledavač najde svou odpověď, přečte jednou stranu, někteří rychle prolétnou poradnu a uhánějí pryč. Vrátí se za týden až měsíc s jinou otázkou a opět to samé. Pokud si vypnou Adblock
Před chvilkou jsem všem upravil YouTube na blogu. Výrazná změna je, že se video roztáhne až kam ho vaše stránka pustí. V naprosté většině přes celou šířku stránky. Je to tedy jen kosmetická změna. Teď už se nemusíte trápit jaké největší možné rozměry můžete použít a počítat proporce, aby nedošlo k deformaci.
Druhá změna, která není vidět, ale je důležitější je, že Google přestává podporovat staré umístění youtube do OBJECTU. Za pár dnů by už místo videí bylo jen černo nebo chybová hláška. Automaticky se tedy převádí do nového formátu - nemusíte nic předělávat. Jsem si jistý, že by to nikdo nedokázal 100%tně ohlídat a byla by to hrozná práce. Proto jsem zvolil raději systémovou změnu.
Už v tuto chvíli je v administraci možnost volby nového počítadla. Je v něm navíc zobrazena položka VČERA. Počítadla počítají dobře a je v nich dobrý přehled, bohužel z nich nešlo vyčíst jaká je vlastně návštěvnost za jeden den. Počítat by se mi to nechtělo a číhat každý den na půlnoc už vůbec ne. Nyní ta možnost je.
Data se načítají až od dnešního dne a proto tam dnes bude včerejší návštěva nulová. Po půlnoci by čísla měla naskočit. :)